top of page
Search

אל תפסיקי להתקדם בקריירה רק "כי את אשה"



אני כותבת לך, האשה הצעירה והצעירה ברוחה, זו שבעלת אנרגיות לעשות דברים מעניינים, אבל שכבר גם נתקלה במכשולים לא מעטים בגלל עצם היותה אשה. ניסו להנמיך אותך, או אולי להנמיך את הציפיות שלך מעצמך, אולי אמרו לך שאת עדינה מדי, יותר מדי ממשהו או פחות מדי ממשהו אחר?

ואני אומרת לך שאת בדיוק כמו שצריך, הכל תלוי בזווית הראיה ובדרך שמסתכלים על הדברים. הכל תלוי בכללים שנקבעים על ידי בני אדם, גברים בדרך כלל. אף אחד לא יודע שכללים האלה נכונים יותר מכללים אחרים שאת אולי רוצה לקבוע.

המזל הגדול של מי שחיה בעידן הזה, הוא שהחוקים כבר השתנו וגם הנורמות, עכשיו כל מה שאת צריכה זה לא לוותר לאלו שעומדים מולך, אולי הבוס, אולי הקולגות שלך, כמובן שלא כולם אבל חלקם?

"קל להגיד וקשה לבצע" ? האמת שגם להגיד זה לא קל! ולבצע זו עבודה קשה ולעתים סיזיפית. קרוב לוודאי שיש לך עוד דברים בחיים, משפחה, לימודים, ילדים, בעיות בריאות? מאיפה תקחי את האנרגיה ?

האמת היא כזו: אם את קרייריסטית ומחפשת להתקדם ברמה המקצועית זה ידרוש ממך הרבה אנרגיה. לאף אחד קל להתקדם ולהגיע למקומות בכירים. אנשים עובדים שנים רבות כדי להגיע לתפקידים כאלו, ולא תמיד מצליחים מה שגורם מתח רב בזמן התהליך. לכן זו משימה תחרותית מאד המעוררת גם קונפליקטים. מי שרוצה אולי להכשיל אותך, ישתמש נגדך במה שנתפס בעיניו כחולשה שלך. אל תתני לזה להיות חולשה! את אישה - הוא יאמר שזו חולשה? את חשבי על זה ככוח!

אומרים לך שאת רגישה ?- זה נותן לך עדיפות כאדם שמתחשב באחרים ועושה אותך חברת צוות טובה יותר. אומרים לך שאת צריכה להקדיש זמן למשפחה ולכן כנראה לא יהיה לך זמן לתפקיד הבכיר? תעני בקומה זקופה, הישירי מבט - אני מוכשרת, נשים יודעות לעשות כמה דברים במקביל. תשאיר לי לדאוג למשפחה שלי, בבקשה נתמקד בתפקיד ותגיד לי מה אתה חושב שלא אוכל לעשות כדי שאוכל להתמודד עם הטענה שלך.


הקולגות כועסים ששמת גבולות למשקיע שניסה להטריד אותך? - הפני את האש אליהם. קראי לשיחה את מי שצריך - הישירי מבט, דברי עם מישהו שייתן לך כוח ודרך להתעמת עם המטרידים בצורה עניינית במקום להתכווץ ולהוריד ראש. ואולי גם תשאלי את עצמך אם בעצם הם קצת מבואסים על שאחרי כל המאמצים שלהם שלא הועילו לשוחח עם המשקיע הספציפי הזה, בסוף הוא מדבר רק איתך?! האם הם בכלל מבינים את נקודת מבטך? תשאלי את עצמך אם בחברה בה את עובדת מעודדים הטרדות מיניות או שזה היה מקרי ולא מאפיין?

אולי תרצי לנהל שיחה עם מישהו מהבכירים? או בכלל הכוון שלך לבדוק הצעות עבודה חדשות? שני הפתרונות לגיטימיים!

אם תחליטי להבהיר את הדברים. זכרי להגיע לשיחה מוכנה לתרחישים שונים. הכיני שאלות או נקודות להבהרה. תמיד תוקפים חוליות שנראות כחלשות. הפגיני עמידות וכך יותר יכבדו אותך ויתחשבו בך.


כדי לשנות דברים מבפנים צריך לטפס למעלה. תקרת הזכוכית מכאיבה? רפדי את הראש או עשי בתקרה חור קטן, תנסי לפחות. ותקחי בחשבון שלא תמיד זה מצליח. איזה דבר משמעותי בחיים מצליח תמיד? כדי להשיג דברים טובים בחיים צריך לעבוד קשה.


וגם אם אחרי זמן מה, לאור התוצאות, תחליטי שהמאבק הזה הוא לא בשבילך. אולי לא עכשיו, אולי יתאים בעתיד ואולי בכלל לא. זה בסדר גמור! היי גאה בעצמך שניסית. זה נותן לך קרדיט גדול.

והעיקר שההחלטה הסופית כמו גם כל ההחלטות שבדרך הן שלך ושלך בלבד!!



bottom of page